motivate-and-more.reismee.nl

Mexico the all in one Avontuur

Mexico

Een prachtig land. Groot, groen, veelzijdig en lekker anders. Zelf was ik al een keer naar Mexico geweest, op een gewone vakantie naar Playa del Carmen en met een excursie hier en daar maar verder ook niet. Ik was wel zo onder de indruk dat ik meteen zei "ik moet hier een keer naar terug"! Zo gezegd zo gedaan.

Nu ik zelf wat meer reis ervaring heb had ik graag gebackpacked maar ik ging met mijn partner en die was al 100 jaar niet op vakantie geweest (14 jaar maar dat is hetzelfde naar mijn idee ;-)) en dus ben ik op zoek gegaan naar een mooie combi reis. Via Outside Travel en partner Kamino tours kon ik een perfecte combi reis op maat aangepast boeken.

Het werd een alles in één reis bestaande uit: strand vakantie, roadtrip, cultuur snuiven, geschiedenis beleven en feest vieren. Op mijn bucketlist stond nog Dia de los Muertos meemaken in Mexico. Daarnaast ben ik zwaar gefascineerd door de Maya cultuur dus veel tempels en wou ik graag ook mijn Spaans oefenen dus lekker veel naar niet Toeristische plaatsten. Mijn partner was overal voor in zolang het maar begon met zon en zee en er tussendoor ook veel zon, zee en zwembad momenten waren.

Nou zo gezegd tegen de geweldige mensen van @Outsighttravel en zo gedaan. In het kort: Cancun (zon en zee), Roadtrip (veel tempels en dorpjes en steden), Playa del carmen (zon en zee) en toen vliegen naar Mexico stad ( Dia los Muertos en veel meer).

Ik kan je zeggen we hebben ontiegelijk veel gedaan en meegemaakt in drie weken. Alles zeer positief behalve paar kleine dingen. Maar daar waren we aardig op voorbereid.

Ten eerste viel Cancun qua strand wat tegen. De grote Hotels hebben al het strand gebied opgeëist en de Amerikanen die daar vooral vertoeven hebben het omgeturnd in een Marshmallow people walhalla (als je op een cruiseship heb gewerkt dan weet je wat ik bedoel ;-)). Dit houdt dat ze vooral alles in het hotel hebben, naar hun kleine privé strand vanuit het hotel kunnen rollen en met busjes naar een hysterisch excursie park gebracht kunnen worden. Locals moeten vooral gemeden worden en je moet dan ook 50 dollar minimaal betalen als je in de buurt wil komen van hun strand gebied. Het toeristisch centrum heeft een Senoir frogs, Hardrock en menig fastfood restaurant maar dat was het ook. Maar daar lieten wij ons natuurlijk niet door ontmoedigen en zochten we de general public beaches op maar dat was toch minder maar de locals super aardig. We bleven daarna gewoon lekker bij het Hotel dat een heerlijk zwembad had en bijna geen gasten ivm het seizoen waardoor het voelde als een lux privé verblijf. De locatie van het hotel was prima, niet aan het strand maar dichtbij alles en personeel was vriendelijk. We hebben daar nog een hysterische piraten boot ding (geen idee hoe ik het anders moet noemen) gedaan, wat druk was maar met wat biertjes op uitermate entertainend was.

Toen starten we onze Roadtrip. Nou dat was een avontuur. Het auto rijden in Mexico alleen al! We kregen een Nissan


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active